Orphan Black

Καθώς η τολμηρή cult τηλεοπτική σειρά τρόμου Orphan Black μπαίνει στον πέμπτο και τελευταίο της κύκλο, αποκαλύπτουμε τα πάντα πίσω από την κτηνώδη ομορφιά των πιο ιδιαίτερων χαρακτήρων και κλώνων της ιστορίας.

Στο Orphan Black, που προβάλλεται από το SPACE και το BBC AMERICA, η βραβευμένη με Emmy ηθοποιός Tatiana Maslany είναι ένας θίασος από μόνη της. Ενσαρκώνοντας μια ολόκληρη αδελφότητα των κλώνων του Project Leda – τουλάχιστον οκτώ από αυτούς είναι ακόμα ζωντανοί! – μας έχει κερδίσει με τις διαφορετικές και έντονες προσωπικότητες των ρόλων της ως περπατημένη outsider (Sarah Manning), διδακτορική φοιτήτρια βιολογίας (Cosima Niehaus), βίαιη Αγγλο-Ουκρανή φυγάς από μοναστήρι (Helena), και μαμά πλήρους απασχόλησης με μυστικά (Alison Hendrix). Αβέβαιοι για την πραγματική τους καταγωγή, όλοι οι κλώνοι συνδέονται μέσω του αγώνα τους να υπερνικήσουν τις διεφθαρμένες δυνάμεις που απειλούν τη ζωή τους. Ταυτόχρονα, όλοι χαρακτηρίζονται από ένα ιδιαιτέρως ξεχωριστό, σκοτεινό και ποιητικό στυλ, σε μεγάλο βαθμό χάρη στο ταλαντούχο χέρι και την αστείρευτη φαντασία του κορυφαίου makeup artist, Stephen Lynch. Είναι η τέχνη του μακιγιάζ στην πλέον ιδιοφυή, διορατική της μορφή, που κάνει την τηλεόραση τόσο πολύ καλύτερη.
 
Στον πέμπτο και τελευταίο κύκλο του Orphan Black, που κάνει πρεμιέρα στις 10 Ιουνίου στα κανάλια SPACE and BBC America, τα μυστικά που θα αποκαλυφθούν είναι πολλά....όπως και το αίμα που θα χυθεί. Ο Jordan Gavaris (που ενσαρκώνει τον Felix Dawkins, τον υπέροχα επιδειξιομανή θετό αδερφό της Felix Dawkins, η Maslany και ο Lynch συμμετέχουν σε μια αποκλειστική συνέντευξη με την M·A·C και αποκαλύπτουν όλα τα μυστικά, τα πειράματα και τα κίνητρα που κρύβονται πίσω από τα τρομακτικά looks που στοιχειώνουν τους φαν της σειράς.
 
Το Orphan Black είναι ένας πολύ σκληρός κόσμος. Ποιος είναι ο ρόλος της ομορφιάς σε αυτό;
 
Stephen: Αυτή είναι η πρόκληση, έτσι δεν είναι; Το να βρίσκεις την ομορφιά οπουδήποτε. Είναι σαν να κοιτάς την έρημο και να βλέπεις μόνο ένα κομμάτι ξερής, άγονης γης. Πρέπει να ανοίξεις το μυαλό σου και να βρεις την ομορφιά. Μακάρι να μπορούσαμε να κάνουμε ένα editorial στο στυλ του Vanity Fair. Η Helena, χωρίς καμία αλλαγή, θα ήταν υπέροχο πορτρέτο. Τη φαντάζομαι ξαπλωμένη σε ένα κρεβάτι γεμάτο τριαντάφυλλα, ή χιλιάδες καμέλιες, με έντονα χρώματα στο μακιγιάζ των ματιών της. Το look της Sarah είναι πιο ατημέλητο, εύθραυστο και άγριο, αλλά ταυτόχρονα υπέροχο μέσα στη σαθρότητά του.
 
Jordan: Το μακιγιάζ της Sarah και του Felix είναι λίγο χαλασμένο, λίγο θλιβερό. Ταιριάζει με το μέρος που μεγάλωσαν – τους άθλιους δρόμους του νότιου Λονδίνου. Είναι η περιοχή των εκβολών του Τάμεση, γεμάτη οικογένειες της εργατικής τάξης. Είναι αλητάκια. Υπάρχει κάτι ετεροφυλόφιλο σε αυτή τη σκηνή – είναι το αρσενικό του αρσενικού. Αυτό που λατρεύω σε σχέση με τον Felix είναι ότι είναι τόσο θηλυκός και τόσο ανάλαφρος, κάθε του κίνηση μοιάζει σαν χορός. Είναι πολύ ενδιαφέρον να συνδυάζεις αυτόν τον χαρακτήρα με ένα τόσο παρακμιακό, ταλαιπωρημένο look.

Η Sarah Manning είναι η γυναίκα που βλέπεις στις διαφημιστικές πινακίδες του μετρό. Τι είναι αυτό που την κάνει το απόλυτο δημόσιο πρόσωπο της σειράς;
 
Stephen: Το look της είναι εμβληματικό – εριστικό και περήφανο. Είναι λίγο Patti Smith, λίγο Louise Brooks και λίγο Amy Winehouse. Είναι σαν όλα τα κορίτσια που κρατούν ακλόνητη στάση και είναι γεμάτα πείσμα. Είναι το look που θέλεις να έχεις. Είναι το πρόσωπο που λέει άντε γ******. Μερικές φορές ψεκάζω το πρόσωπο της Tatiana με νερό και τη βάζω να τρίψει τα μάτια της όσο πιο δυνατά μπορεί, πράγμα που κάνει την όψη της ακόμα πιο αλλόκοτη.
 
Tatiana: Η Σάρα ήταν από την αρχή πολύ ατημέλητη. Σαν να είχε το μακιγιάζ στο πρόσωπό της για μέρες και μετά βάφτηκε ξανά από πάνω.
 
Stephen: Μοιάζει σαν να κοιμήθηκε στο τρένο ή στον σταθμό. Δεν θα μπορούσε με κανέναν τρόπο να δείχνει χαριτωμένη. Στην αρχή, ήμασταν πολύ τολμηροί και δοκιμάσαμε να μην χρησιμοποιήσουμε foundation. Μόνο το Lipglass της M·A·C στην απόχρωση Spite. Αυτό το εκκεντρικό, γκρι-μωβ, μουντό χρώμα. Ταίριαζε τόσο πολύ στην Sarah! Μια μέρα απλά το έπιασα, το έβαλα στην Tat, μας άρεσε και από τότε το υιοθετήσαμε. Εξουδετερώνει το ροζ στην επιδερμίδα. Δεν είναι κορίτσι που έχει χρόνο για gloss. Έγραφα τις σημειώσεις μου και παρατήρησα ότι λέγεται Spite και γελούσα μόνος μου – ήταν τέλειο, απόλυτα συνυφασμένο με το πείσμα και την κακία του χαρακτήρα της.

Πώς ενσωματώνεις την ψυχολογία ενός χαρακτήρα στην εμφάνισή του;
 
Jordan: Ο Stephen δεν είναι από τους makeup artist που θα σε βάλουν να καθίσεις στην καρέκλα και θα σε βάψουν απλά και μόνο για να σε κάνουν να φαίνεται όμορφος. Βλέπει το μακιγιάζ από την οπτική γωνία του Στανισλάφσκι, ως μέθοδο ανάπτυξης της καλλιτεχνικής αλήθειας. Σε τι φάση βρίσκεται ο χαρακτήρας; Ποια είναι η συναισθηματική του κατάσταση αυτή τη στιγμή και πώς επηρεάζει το μακιγιάζ του κάθε φορά;
 
Stephen: Πάντα λαμβάνουμε υπόψη το σενάριο, τα γεγονότα. Ο Felix σε αυτόν τον κύκλο είναι αρκετά απορροφημένος για να κάνει πειραματισμούς, οπότε το look του είναι αρκετά απλοϊκό αυτή τη στιγμή. Είναι λογικό αν σκεφτούμε την ψυχολογία του. Πρέπει να κατεβάζεις τους τόνους όταν το απαιτεί ο ρόλος. Έχω βάλει τίτλο σε αυτό το μακιγιάζ, το ονομάζω «η διακριτικότητα είναι το καλύτερο συστατικό της ανδρείας». Θα μπορούσε να είναι το σήμα κατατεθέν μου. Διαφορετικά, απλώς επιδεικνύεσαι. Οι χαρακτήρες θρηνούν, μερικές φορές απλά παραιτούνται. Άλλοι βιώνουν κατάθλιψη, αλλά εξακολουθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Η Cosima, παρόλο που είναι άρρωστη, κάνει μια πολύ θαρραλέα προσπάθεια με το eyeliner και τα φρύδια της. Υπάρχουν φορές που η Helena θα έπρεπε να έχει επιστρέψει στο σπίτι με ματωμένα χέρια, αλλά η Tatiana αρνιόταν, έλεγε ότι ποτέ δεν θα τρόμαζε ένα παιδί. Θα έβρισκε τρόπο να τα καθαρίσει. Οπότε ψάχνεις έναν τρόπο να το ενσωματώσεις στην ιστορία, πράγμα που μου αρέσει πάρα πολύ.

 
Για ποιον χαρακτήρα δημιουργήσατε μια ξεχωριστή προϊστορία;
 
Tatiana: Για την Άλισον. Για το τι μπορεί να κρύβει
 
Stephen: Η Άλισον έμαθε να βάφεται πριν 10 χρόνια, αν όχι παραπάνω, πιθανόν σε κάποιο εμπορικό κέντρο, με κακής ποιότητας καλλυντικά. Της άρεσε πολύ στο λύκειο - και δεν το έχει αλλάξει καθόλου! Νομίζω ότι της δίνει δύναμη, είναι κάτι από το οποίο κρατιέται. Φαντάζομαι ότι κάποιος της είπε ότι ήταν όμορφη, και πάγωσε το μακιγιάζ της ώστε να αντικατοπτρίζει εκείνη τη στιγμή στη ζωή της. Είναι κάτι που μπορεί να ελέγχει και της προσφέρει έναν βαθμό ευτυχίας όταν γύρω της επικρατεί χάος.

Tatiana: Η ιστορία της Cosima μου άρεσε πολύ, επειδή ήταν φοιτήτρια.
 
Stephen: Σκεφτήκαμε, δεν θα ήταν ωραίο να ξυρίσει τα φρύδια της; Τα μάτια είναι τονισμένα γύρω γύρω με μολύβι, πολύ έντονα, πολύ ματ, χωρίς καθόλου λάμψη. Είχα μια φοιτήτρια που ερχόταν έτσι κάθε μέρα στη σχολή. Εμπνεύστηκα πολύ από αυτήν..
 
Tatiana: Αυτό το look διαλέγουν όλοι όταν θέλουν να μεταμφιεστούν σε κάποιον χαρακτήρα της σειράς. Αντιγράφουν τα μάτια και τα γυαλιά της Cosima. Δεν το είχα ξαναδεί ποτέ στην οθόνη. Στην πραγματικότητα, ναι, αλλά όχι στην τηλεόραση.

Υπάρχουν χαρακτήρες που, μέσω του μακιγιάζ, είχαν διαφορετική κατάληξη από την αναμενόμενη;
 
Tatiana: Η Helena υποτίθεται ότι θα ήταν τελείως διαφορετικός χαρακτήρας. Σαν την Helena Bonham Carter στο Fight Club. Τα φτερά αγγέλου υποτίθεται ότι θα ήταν τατουάζ. Και τότε ο Stephen σκέφτηκε, κι αν τα έκοψε μόνη της και οι ουλές είναι τα φτερά; Ταιριάζει καλύτερα με τη θρησκευτική φύση της ταυτότητάς της... και το μίσος που αισθάνεται για τον εαυτό της επειδή είναι κλώνος.
 
Stephen: Ακολουθήσαμε μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση σε σχέση με τις οδηγίες που μας δόθηκαν. Αλλά άξιζε το ρίσκο. Δεν ήθελα να δημιουργήσω άλλον ένα κακό χαρακτήρα, από το καλούπι των κακών του Batman. Με το μουντζουρωμένο μαύρο eyeliner και το χαμένο βλέμμα. Ήθελα να δημιουργήσω έναν πιο περίπλοκο χαρακτήρα. Μια προσωποποίηση της μάχης μεταξύ του καλού και του κακού. Είναι μισή Εωσφόρος, μισή Αρχάγγελος. Έβλεπα ξανά και ξανά την Ιωάννα της Λωραίνης γιατί με ενέπνεε πάρα πολύ το πρόσωπο της ηθοποιού. Έβλεπα σε αυτήν τα ίδια σημάδια θρησκευτικής έκστασης που φανταζόμασταν για την Helena. Κοιτούσα επίσης και τους πίνακες και τις νωπογραφίες του Giotto. Εμπνεύστηκα τα χρώματα του μακιγιάζ της - κεχριμπαρένια και καστανοκόκκινα - από την περίοδο της Αναγέννησης, και από τα ανοιχτόχρωμα, λεπτά φρύδια και τη λευκή, σχεδόν ωχρή, επιδερμίδα. Δεν θα με πείραζε αν το πρόσωπό της θύμιζε νωπογραφία που δεν έχει στεγνώσει ακόμα! Ζωγραφισμένη πάνω σε σοβά... ίσως ακόμα και το ίδιο εύθραυστη.
 
Tatiana: Όταν δουλεύαμε πάνω στον χαρακτήρα της Έλενας, έκλεισα τα μάτια μου τη στιγμή που ο Stephen που έβαζε την περούκα. Άρχισα να κλαίω.
 
Stephen: Ήταν πολύ έντονη στιγμή.

Εκτός από τους κλώνους της Tatiana, ο Felix είναι επίσης ένας χαρακτήρας που ξεχωρίζει αισθητικά. Τι αντιπροσωπεύει το μακιγιάζ του;
 
Stephen: Είναι ένας χαρακτήρας με πολύ λίγα όρια, κάτι που ξεκλειδώνει έναν ολόκληρο κόσμο για εμένα. Το κανάλι στην αρχή δεν ήθελε να είναι μακιγιαρισμένος ο Felix, και αναγκάστηκα να πω ότι δεν πιστεύω ότι αυτός ο άνθρωπος περιορίζει τον εαυτό του σε ό,τι αφορά το φύλο, την έκφραση ή τη σεξουαλικότητά του.» Εντάσσουμε αυτό το στοιχείο στην ιστορία όσο πιο συχνά γίνεται.
 
Jordan: Από την πλευρά του χαρακτήρα, δεν ήταν καθόλου συγκαταβατικό. Εννοείται ότι ο Felix θα αντιμετώπιζε το σώμα και το πρόσωπό του σαν καμβά.
 
Stephen: Με άφησε ακόμα και να του σχεδιάσω φρύδια σαν αυτά που κάνουν όλα τα «αγόρια του μακιγιάζ», ξέρετε τι εννοώ.
 
Jordan: Όταν ήμουν στο κολέγιο, δούλευα σε ένα κατάστημα ρούχων. Ήταν ένας τύπος στο κατάστημα της M·A·C, που είχε ξυρίσει τελείως τα φρύδια του και τα είχε σχεδιάσει ξανά με μολύβι. Είχε ένα φανταστικό genderqueer look. Με είχε συνεπάρει. Εγώ ήμουν τόσο καθώς πρέπει, κολεγιόπαιδο. Ήταν ο τρόπος που κινούταν... τόσο επιδέξιος, σαν να χόρευε μπαλέτο. Με είχε γοητεύσει η θεατρικότητα του προσώπου του. Ήταν αψεγάδιαστος. Οπότε, όταν ο Stephen μου ανέφερε ότι θέλει να σχηματίσει έτσι τα φρύδια μου, ήμουν αμέσως διατεθειμένος να τον αφήσω!

Η Tatiana ενσαρκώνει πάρα πολλούς χαρακτήρες της ιστορίας. Αυτό πρέπει να έχει μεγάλο αντίκτυπο στα γυρίσματα. Τι συναισθήματα σας προκαλεί;
 
Jordan: Όταν η Tat παίζει τη Sarah, ακόμη και εκτός γυρισμάτων, νιώθω τον χαρακτήρα πολύ κοντά συναισθηματικά. Ο παλμός είναι εκεί.
 
Stephen: Έχει απίστευτη ψυχή και ενσυναίσθηση. Εκδηλώνεται απόλυτα από μέσα προς τα έξω. Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Θέλει πρώτα να αποκαλύψει την ανθρωπιά.
 
Tatiana: Έχει απίστευτη ψυχή και ενσυναίσθηση. Εκδηλώνεται απόλυτα από μέσα προς τα έξω. Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Θέλει πρώτα να αποκαλύψει την ανθρωπιά.

 Can you give us any hints about the new season’s vibe?
 
Μπορείτε να μας δώσετε κανένα στοιχείο για την ατμόσφαιρα που επικρατεί στον νέο κύκλος;
 
Jordan: Το συναίσθημα που επικρατεί είναι ο πανικός. Όλος ο κύκλος αφορά τον άνθρωπο πίσω από την κουρτίνα: τον P.T. Westmoreland. Είναι ένα πορτρέτο της κρίσης, τότε που οι χαρακτήρες αποκτούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
 
Tatiana: Ένας κλώνος που ενσαρκώνει έναν άλλο κλώνο.
 
Stephen: Θέλετε makeup tutorial; Μείνετε συντονισμένοι.