HOOD BY AIR

Πώς ο Hood by Air κινητοποίησε τον κόσμο της μόδας - ο Shayne Oliver συνομιλεί με την μαέστρο του makeup, Inge Grognard και τον στυλίστα Akeem Smith

ΤΟ MADE FOR FASHION ΦΕΡΝΕΙ ΚΟΝΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ MAKEUP ARTISTS ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΣΑΡΕΛΕΣ

Με έμπνευση τον εκρηκτικό υπόκοσμο των φυλοαπροσδιόριστων της Νέας Υόρκης, ο οίκος Hood by Air που ιδρύθηκε από τον Shayne Oliver διαταράσσει τον κόσμο της μόδας για περίπου μια δεκαετία. Από Voguers με ατημέλητα μαλλιά έως ένα στρατό από αγόρια με κλεισμένο στόμα, και νέες μουσικές συνεργασίες με τους Total Freedom και Arca, η μάρκα εξυπηρετεί μια κολλητική ασέλγεια στις αισθήσεις μας που ξεπερνάει τους φυσιολογικούς περιορισμούς της μόδας. Στον πυρήνα της φιλοσοφίας του Hood by Air βρίσκεται η κοινότητα. Είναι κάτι που μπορείς να νιώσεις σήμερα στο στούντιο μια ημέρα πριν από την επίδειξη, όπου ο στυλίστας και art director Akeem Smith, ο DJ Venus X και ο καλλιτέχνης Ian Isiah όλοι περιφέρονται στο χάος, συμβάλλοντας με την ενέργειά τους στην επίδειξη.

Αυτή τη σεζόν, η Hood by Air παρουσίασε τη «Galvanize», μια συλλογή που απέρριψε την εξουσία με φετιχοποιημένες στολές και τελείωσε με έναν ήχο σχολικού κουδουνιού που αναστάτωσε τα μοντέλα ενώ μιλούσαν στα τηλέφωνά τους. Μας κάλεσαν ακόμη και σε ένα από τα διαβόητα after-party τους με κάρτα κράτησης. Δουλεύοντας με την αναρχική makeup artist Inge Grognard για δεύτερη σεζόν, πήραν τις αναφορές ομορφιάς τους από ακραία βίντεο του YouTube για εντατικό contouring. Μια αληθινή οραματίστρια, η Grognard διαμόρφωσε την αισθητική της αντι-μόδας στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με τον περίφημο Antwerp Six και τον Martin Margiela - συνεργάστηκε μαζί του για 40 σεζόν (20 χρόνια) έως την αποχώρησή του - θεμελιωνοντας την αγάπη της στην αμφισβήτηση των δυνατοτήτων της ομορφιάς. Εδώ, ο Shayne, η Inge και ο Akeem συζητούν τη δημιουργική διαδικασία πίσω από τη συνεργασία τους και το λόγο που η τρέλα του contouring της Kardashian πρέπει να εκτεθεί.

Akeem: Όλα ξεκινούν πάντα με το κινητό του Shayne! (Γελάει)

Shayne: Είναι αλήθεια. Πάντα στέλνουμε πράγματα ο ένας στον άλλον ως αντίδραση σε κάτι που συμβαίνει κοινωνικά. Αυτή τη σεζόν, άρχισα να παρακολουθώ όλα τα βίντεο μεταμόρφωσης με contouring στο YouTube και πραγματικά ενδιαφέρθηκα για αυτά που δεν έμοιαζαν τόσο drag. Μου άρεσαν οι άνθρωποι που είχαν περισσότερο το στυλ «Ω! Θα μοιάζω με την τυπική γραμματέα σήμερα». (Γελάει)

«Είναι τόσο σημαντικό το ότι πράγματα ΧΑΝΟΝΤΑΙ στη μετάφραση. Αυτοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού - εκεί που μπαίνει η δημιουργικότητα. Θέλεις ο άλλος να πειραματίζεται χωρίς να καταναγκάζεται.» – Shayne Oliver

Inge: Τους είδα και εγώ! Τους παρατηρούσα και εγώ πριν ακόμη μου στείλουν τις φωτογραφίες για να τις εξετάσω και είπα «Θεέ μου! Πώς το κάνουν αυτό; Όλα αυτά τα στρώματα και στρώματα.» Δεν είναι μόνο νεαρά κορίτσια, αλλά και νεαρά αγόρια. Η τελειότητα για μένα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Akeem: Αυτό που με προσέλκυσε αρχικά ήταν να βλέπω το άτομο και να σκέφτομαι 'Είναι όμορφη' και στη συνέχεια να παρακολουθώ πώς συνέβησαν όλα. Απλά σκέφτηκα, «Ουάου, αυτό πρέπει να δημοσιοποιηθεί και να αναδειχθεί για αυτό που πραγματικά είναι, το οποίο είναι πολύ, πολύ υπερβολικό!» Αλλά κατά κάποιο τρόπο, καταλήγει στην αναζήτηση της τελειότητας. (Γέλια) Είναι σαν το τι πρέπει να κάνεις για να δείχνεις τέλεια! 13άχρονα κορίτσια το παρακολουθούν αυτό!

Shayne: Το ξέρω!

Akeem: Ενδιαφερόμουν πραγματικά για αυτό το κορίτσι, η οποία μεταμορφωνόταν σε όλες διαφορετικές εμφανίσεις της Lil’ Kim τα τελευταία χρονια. Επίσης, υπήρχαν μερικές εικόνες ανδρών που έκαναν contouring που έγιναν viral και εμφανίστηκαν στο feed μου. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της Lil’ Kim και δούλεψα πάνω στις drag queens του RuPaul πολύ με τον Studio Director του HBA Paul Cupo, οπότε είναι μια κοινή μας προτίμηση εδώ και καιρό.

Inge: Στη δουλειά μου ήταν πάντα σημαντικό για μένα να κρατάω κάποια πράγματα ακατέργαστα. Μου αρέσουν οι ατέλειες. Αυτό είναι πολύ πιο ενδιαφέρον για μένα από την τελειότητα. Πάντα έβλεπα την ομορφιά με έναν διαφορετικό τρόπο. Βλέπω κάθε πρόσωπο και κάθε άτομο που έχει κάτι που θέλω να αναδείξω. Δεν θέλω απλά να καλύψω τα πάντα. Πρέπει να αναδειχθεί για μένα!

Shayne: Απόλυτα. Είναι η ιδέα της μεταμόρφωσης των προσωπικοτήτων σε φυσικά αντικείμενα. Πρέπει να ενσωματώσεις αυτό που συμβαίνει στον κόσμο και να το προσαρμόσεις στην προσωπικότητα του κάθε ατόμου. Αυτό καταλαβαίνω από τη δουλειά σου στο παρελθόν.

Inge: Έτσι είναι, αλλά το βλέπω τη στιγμή που κάνεις τις επιλογές σου με τα μοντέλα σου. Είναι πραγματικά πρόσωπα - αυτό είναι που το κάνει ενδιαφέρον.

Shayne: Λατρεύω μεγάλες μύτες! Υπέροχες μύτες. (Γελάει)

Inge: Είμαι πάντα περίεργη να δω ποιος είναι στην επίδειξη. Ξέρω ότι για σένα το casting είναι πολύ συναρπαστικό. Πάντα!

Shayne: Λοιπόν, πρέπει να το κάνεις πιστευτό. Να φαίνεται ότι αυτό το άτομο πραγματικά μπορεί να τα καταφέρει. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για μένα.

Inge: Αλλά αυτός είναι ο λόγος που κάνεις τις επιλογές σου. Όταν κάνεις κάτι που δεν μοιάζει γελοίο. Δε μοιάζει περίεργο, καταλαβαίνεις τι λέω.

Shayne: Ακριβώς. Είναι σαν ένα άβολο κόνσεπτ σε ένα άνετο περιβάλλον.

Inge: Το θέμα είναι, ο τρόπος που συνεργαζόμαστε σημαίνει ότι δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ακόμη και την πρώτη φορά που συνεργαστήκαμε.

Akeem: Είναι μια πολύ οπτική διαδικασία. Δεν χρειάζεται να στείλω ένα e-mail με τρεις παραγράφους για να εξηγήσω κάτι. Είναι σαν να επιτρέπεις στα πράγματα να χαθούν στη μετάφραση. Με κάποιον τρόπο απλά μπαίνουμε σε αυτό το λαβύρινθο.

Shayne: Είναι τόσο σημαντικό το ότι πράγματα χάνονται στη μετάφραση. Είναι αυτό στο οποίο επιδίδεται ο κόσμος μας. Αυτοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού - είναι εκεί που μπαίνει η δημιουργικότητα. Δεν χρειάζεται να πεις τα πάντα γιατί θέλεις ο άλλος να πειραματιστεί με την ιδέα του χωρίς καταναγκασμό. Είναι σαν να δημιουργείς κάτι έξω από τον εαυτό σου για αυτόν τον κόσμο. Μου αρέσουν οι εκρήξεις, αυτές οι συγκρούσεις που συμβαίνουν. Είναι σαν άτομα να εκτοξεύονται το ένα πάνω στο άλλο. Αυτό συμβαίνει σε κάθε συνεργασία μου, όπως και με τον Arca.

Akeem: Εννοώ ότι η Inge έχει μεγαλύτερη εμπειρία στο χώρο της μόδας από ό,τι και οι δύο μας μαζί! (Γελάει)

Inge: Είναι αστείο, όταν άρχισα να εργάζομαι ως makeup artist δεν θεωρούμουν διάσημη. Ήμασταν πραγματικά στα παρασκήνια, με κάθε έννοια της λέξης. Αυτό ήταν όλο! Ήταν τέλεια τότε. Για μένα, η πιο σημαντική περίοδος ήταν με τον Margiela. Είναι παλιός μου φίλος. Ξεκίνησα μαζί του από την αρχή και συνέχισα κάθε σεζόν μέχρι που έφυγε. Ήταν αυτός με τον οποίο μπορούσα πραγματικά να πειραματιστώ επειδή είχαμε το ίδιο όραμα για την ομορφιά. Ήταν ένας από τους πρώτους που έβρισκε τα μοντέλα του στο δρόμο. Αναζητούσε κορίτσια που δεν ήταν φυσιολογικά. Εμπνεόμασταν πολύ από τον Fellini τη δεκαετία του ’80 γιατί υπήρχε αυτό το βιβλίο με όλα τα πρόσωπα που χρησιμοποιούνταν στις ταινίες του. Αναζητούσε πραγματικά συγκεκριμένες εκφράσεις και χαρακτήρες. Για τον Martin, αυτό ήταν πραγματικά σημαντικό.

Akeem: Το όλο μου θέμα - και η Inge συμφωνεί με αυτό - είναι ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε νέες αναφορές. Θέλουμε οι άνθρωποι να εμπνευστούν από αυτό και να το αξιοποιήσουν.

Inge: Όταν σκέφτομαι όλη την καριέρα μου, καταλαβαίνω ότι είναι πραγματικά σημαντικό να ταιριάζω με τους ανθρώπους που συνεργάζομαι, διαφορετικά μπλοκάρω. Όλα πρέπει να είναι σαν καινούρια. Δεν θέλω να κάνω κάτι περίεργο απλά για να είναι περίεργο ή υπερβολικό. Το μισώ. Πρέπει να είναι ριζωμένο στο παρόν. Αυτό είναι τόσο σημαντικό.