CHARLES JEFFREY / LOVERBOY

Ας χορέψουμε! Το ανερχόμενο αστέρι, Charles Jeffrey και το επιτελείο του LOVERBOY ταρακουνάνε το χώρο της μόδας με την club style, γεμάτη χρώμα επιρροή στην αντρική ένδυση

Το Made for Fashion φέρνει κοντά κορυφαίους σχεδιαστές μόδας και makeup artists για μια ειλικρινή ανοιχτή συζήτηση σχετικά με τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τις πασαρέλες

Το London Fashion Week ήταν πάντα γνωστό ως η τοποθεσία όπου γενναία ανερχόμενα αστέρια από το Central Saint Martins ή το London College of Fashion, εκπλήσσουν και προκαλούν με εκθέματα και τη θεατρική τέχνη της πασαρέλας. Είναι μια φήμη που έχει τόσο απογοητεύσει όσο και παρακινήσει τους σχεδιαστές του Η.Β. Μερικοί είναι πρόθυμοι να αποτινάξουν την εκκεντρική φήμη της πόλης και την αίσθηση έλλειψης εμπορικότητας, ενώ άλλοι απολαμβάνουν την αίσθηση της ιστορίας και της επανάστασης.

Ο σχεδιαστής Charles Jeffrey κάνει το τελευταίο. Μπορεί να έχει κάνει πρακτική στον Dior, και τα σχέδιά του μπορεί να εμφανίζονται στις βίβλους της μόδας, όπως το περιοδικό Love και το Dazed, αλλά το ήθος του Jeffrey επικεντρώνει στην ασυμφωνία και την αποδοχή της ζωής εκτός του συστήματος. Κρατάει ψηλά τη σημαία αυτών των παλαιών προπύργιων της μόδας του Λονδίνου - τουαλέτες νυχτερινών κλαμπ, πίστες χορού και γωνιές του ανατολικού Λονδίνου αντί για μοντέρνα καταστήματα της Mount Street.

Η μάρκα του ξεκίνησε από μια νυχτερινή έξοδο. Ενώ σπούδαζε για το πτυχίο του στο Saint Martins, ο Jeffrey κλήθηκε να διοργανώσει το πάρτι γενεθλίων του στον cult ανατολικό χώρο του Λονδίνου, το VFDalston, πρώην Vogue Fabrics. Ο ίδιος και οι φίλοι του έφτασαν με φανταστικά αξεσουάρ, πρόσωπα και σώματα βαμμένα, καλυμμένοι με γκλίτερ και έτοιμοι για χορό. Η τρέλα τους τράβηξε την προσοχή και ο Jeffrey αποφάσισε να κάνει τη βραδιά θεσμό, το LOVERBOY, για να χρηματοδοτήσει ένα μεταπτυχιακό. Η fashion μάρκα, επίσης επονομαζόμενη LOVERBOY, ακολούθησε σύντομα, όταν η Lulu Kennedy του κέντρου ταλέντων Fashion East διέκρινε το ταλέντο του.

Ο πειραματισμός είναι στο επίκεντρο της πρακτικής του Jeffrey. Στις αρχικές παρουσιάσεις του, η διαχωριστική γραμμή μεταξύ νυχτερινής εξόδου και επίδειξης μόδας δεν ήταν σαφώς καθορισμένη. Η εμφάνισή του στο πρόγραμμα της επίδειξης της Εβδομάδας Μόδας μπορεί να ήταν το απόγευμα αλλά τα φώτα ήταν αναμμένα, η μουσική δυνατή και τα μοντέλα χόρευαν και φαινόταν λες και θα τρυπούσαν την πίστα. Η DIY και punk ατμόσφαιρα που διέπει την κληρονομιά του λονδρέζικου στυλ διατρέχει τα σχέδιά του - όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο, τα λάθη είναι αποδεκτά και θεωρούνται κάτι όμορφο, ενώ ενθαρρύνεται η ανάμειξη, είτε πρόκειται για έξυπνη προσαρμογή των τζιν με πιτσιλιές χρώματος είτε για ένα άνετο πλεκτό που είναι στολισμένο με μονωτική ταινία.

Η makeup artist Lucy Bridge συνεργάστηκε με τον Jeffrey τις δύο τελευταίες σεζόν (και είναι υπεύθυνη για το γκλίτερ και το βάψιμο που κοσμεί τα μοντέλα του), αλλά γνωρίζει τον σχεδιαστή για περισσότερα από εννέα χρόνια. Εύστοχα, συναντήθηκαν σε ένα house party όταν ζούσε κοντά στο εμβληματικό και πλέον κλειστό, gay venue The George & Dragon. «Το makeup που κάνουμε με τον Jeffrey είναι πολύ αντισυμβατικό», εξηγεί. «Είμαι Παρθένος και μου αρέσει πολύ να είμαι ακριβής σε ό,τι κάνω. Όμως, μερικές φορές ο Jeffrey θα περάσει και θα τα κάνει όλα άνω κάτω. Και πάλι όμως το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό! Συνεργαζόμαστε καλά με αυτόν τον τρόπο: συμπληρώνει ο ένας τον άλλον.» Σκεφτείτε το σαν μακιγιάζ για να μεταμορφώσει ή να εκπλήξει και όχι για να καλύψει ή να τονίσει και να κολακέψει. «Όλα έχουν να κάνουν με το χαρακτήρα: τι ρούχα φοράνε, τι μαλλιά έχουν, ποιοι είναι...από αυτό εξαρτάται.»

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επερχόμενη επίδειξή του SS17, ο Jeffrey χρησιμοποιεί πολλά από τα προϊόντα και τα χρώματα που είναι διαθέσιμα στο κατάστημα M·A·C Pro της Carnaby Street - μια έξυπνη τοποθεσία, δεδομένου ότι ήταν σημείο συνάντησης του Swinging London της δεκαετίας του ’60 - για να δημιουργήσει νέα σχέδια για T-shirts και beauty looks. Μια Παρασκευή βράδυ, η ομάδα των μοντέλων του street-cast και των συνεργατών μαζεύονται μέσα και εξοπλίζονται με βαφή, ενώ η Bridge και ο Senior Artist της M·A·C Dominic Skinner δίνουν μαθήματα για κολάζ προσώπου. Η επικείμενη επίδειξη μπορεί να είναι στο μυαλό της ομάδας, όπως και ένα τέλειο πάρτι πιο αργά το ίδιο βράδυ. Ο Skinner επιτάσσει: «Ας επικεντρώσουμε σε makeup που διαρκεί από Παρασκευή βράδυ έως Σάββατο πρωί», χαμογελάει. «Το μέρος του μακιγιάζ που χαλάει είναι cool, αφού εξελίσσεται μαζί σας.»

«Το LOVERBOY πρέπει να έχει ένα τεράστιο στοιχείο ομορφιάς. Το makeup είναι τόσο σημαντικό για τη διαφορετική ταυτότητά μας και το μήνυμα της μάρκας μας. Είναι η ιδέα της μεταμόρφωσης του εαυτού σου, ειδικά όταν μιλάμε για νυχτερινή ζωή.» - Charles Jeffrey

Πόσο σημαντικό είναι το μακιγιάζ στις συλλογές σας; Πάντα έχετε εκπληκτικά look στα σόου σας!
Charles Jeffrey: Το LOVERBOY πρέπει να έχει ένα τεράστιο στοιχείο ομορφιάς. Το makeup είναι ένα μεγάλο μέρος αυτού που κάνουμε. Είναι τόσο σημαντικό για τη γκέι ταυτότητά μας και το μήνυμα της μάρκας. Είναι η ιδέα του να μεταμορφώνεσαι, ειδικά όσον αφορά τη νυχτερινή ζωή. Όλοι οι artists από τους οποίους έχω εμπνευστεί και όλοι οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζομαι, ασχολούνται με την ιδέα της μεταμόρφωσης του εαυτού τους.

Φαίνεται ότι το να δοκιμάζετε πράγματα, όπως το κάνουμε σήμερα, είναι τεράστιο κομμάτι της εργασίας σας;
Όταν σχεδιάζουμε τα ρούχα, όλα έχουν να κάνουν με το να δοκιμάζουμε πράγματα, να σκεφτόμαστε το χαρακτήρα και να τροφοδοτούμε με αυτές τις σκέψεις τη διαδικασία. Σήμερα, χρησιμοποιούμε αυτό το χρόνο για να παγιώσουμε τα διάφορα κεφάλαια του σόου και το ποιο μακιγιάζ θα ταιριάζει με ποια ενότητα.

Φαίνεται να έχετε μια μεγάλη τάση για χρώμα. Πάντα βάφεστε με μπλε για τις LOVERBOY βραδιές.
Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν στο υποσυνείδητο αναφορές σε Leigh Bowery, αλλά πραγματικά αυτό είναι κάτι ενστικτώδες. Όταν ξεκίνησα να κάνω το LOVERBOY, έκανα πολλά σχέδια. Τότε απλά ήθελα να το κάνω μόνος μου. Όταν δουλεύουμε στα look ομορφιάς για το σόου, δείχνω στη Lucy πολλές αναφορές από το LOVERBOY - βαμμένα πρόσωπα και φωτογραφίες που τραβήξαμε.

Φαίνεται να σας αρέσει το ντύσιμο και αυτή η διαδικασία ετοιμασίας. Είναι μερικές φορές πιο διασκεδαστικό από την πραγματική νυχτερινή έξοδο;
Μπορεί να είναι, ειδικά όταν έχεις χρόνο να το κάνεις. Συχνά είμαι σε μια τρελή βιασύνη και απλά επικρατεί πανικός! Αλλά αν εξοικονομήσεις χρόνο, κάνεις ένα απολαυστικό μπάνιο, μαζέψεις όλους τους φίλους σου, τότε έχεις σίγουρη τη διασκέδαση.

«Τώρα εργαζόμαστε περισσότερο πάνω σε μια ιδέα που απέχει από αυτή του clubbing, απλά θέλαμε να προχωρήσουμε. Αυτή η αμεσότητα θα είναι πάντα εκεί, ωστόσο, πρέπει να λειτουργούμε ενστικτωδώς.» – Charles Jeffrey

Είναι η διαδικασία προετοιμασίας για το LOVERBOY, όπως το κάνουμε εδώ, παρόμοια με τη διαδικασία προετοιμασίας για μία από τις επιδείξεις πασαρέλας;
Νομίζω ότι στην τελευταία επίδειξη, αυτή ήταν πάνω κάτω η περίπτωση. Τώρα, εργαζόμαστε περισσότερο πάνω σε μια ιδέα που απέχει ελαφρά από αυτή του clubbing, απλά θέλαμε να προχωρήσουμε. Αυτή η αμεσότητα θα είναι πάντα εκεί, ωστόσο, πρέπει να λειτουργούμε ενστικτωδώς. Αλλά με την επικείμενη συλλογή SS17, έχουμε σκεφτεί όλα τα ρούχα τόσο πολύ - νομίζω ότι μπορεί να αντιδράσουμε διαφορετικά σε αυτά. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό αλλάζει τη διάθεση.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό αλλάζει τη διάθεση. Οι άνθρωποι λένε ότι πραγματικά διαιωνίζετε μια συγκεκριμένη ευαισθησία του Λονδίνου. Πώς προσδιορίζετε αυτό το πνεύμα;
Είναι όλα σχετικά με την κοινότητα και ένα συνονθύλευμα πραγμάτων. Νομίζω ότι το Λονδίνο έχει πραγματικά αυτό το πολυπολιτισμικό πνεύμα: πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι και φωνές μαζί. Υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά στρώματα που συνθέτουν το Λονδίνο.

Βλέπω ένα πραγματικό πνεύμα DIY στην εργασία σας. Συμφωνείτε;
Έχει να κάνει με το να μεταμορφώνεις τον εαυτό σου με τα εργαλεία που έχεις. Αν είσαι νέος στο Λονδίνο, αυτόματα θα βρεθείς σε μια χαμηλή οικονομική κατάσταση, το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να γίνεις πιο πονηρός με τα πράγματα και να μαζεύεις περισσότερο. Πρέπει να χρησιμοποιήσεις ό,τι έχεις διαθέσιμο. Τώρα έχουμε γίνει πολύ γνωστοί για αυτό το DIY look. Είναι πολύ σημαντικό για μένα ότι το μήνυμα της μάρκας είναι κάτι που ο καθένας μπορεί να αγοράσει. Ποτέ δεν ήθελα να περιφέρομαι και να κάνω κάτι εξαιρετικά αποκλειστικό.